De uvex veiligheidsbril is een van de 'Stars 2016' onder de 'Merken van de eeuw'

De uvex safety group en een van haar belangrijkste producten, de veiligheidsbril, behoren tot de "Stars 2016" in de actuele editie van "Merken van de eeuw". Het compendium wordt elke drie jaar uitgegeven door de uitgeverij "Deutsche Standards" en presenteert de bekendste en sterkste Duitse merken uit verschillende branches.

"Wij zijn erg blij met deze onderscheiding! Ze bevestigt de investeringen in onze merkcommunicatie en motiveert ons om op deze weg door te gaan", aldus Stefan Brück, CEO van de uvex safety group, naar aanleiding van de uitreiking van de "Stars 2016" in Berlijn. Nadat eerder al de uvex skibril in 2010 was opgenomen op de lijst met 'Merken van de eeuw', besloot de adviescommissie, waartoe verschillende prominenten behoren, nu ook om de uvex veiligheidsbrillen te onderscheiden; als exponent daarvan koos ze voor de uvex astrospec 2.0. Het merkenboek beschrijft het onbeperkte panoramazicht en de uitstekende ergonomie van de veiligheidsbril en prijst vooral de beproefde uvex coatingsystemen voor de beste anti-condenswerking en krasbestendigheid. We citeren letterlijk: "Het familiebedrijf uit Beieren kan bogen op decennialange ervaring in coatingtechnologieën en is wereldmarktleider op het gebied van industriële oogbescherming."

Het boek "Marken des Jahrhunderts" stelt 250 "sterren" voor en vormt zo een encyclopedie van de grootste Duitse merken. "Ze representeren een heel scala aan producten en zijn daarom een standaard voor alle concurrenten geworden", schrijft uitgever Dr. Florian Langenscheidt in het voorwoord van het boek over de samenstelling van de merkiconen. "De presentatie van de koningsklasse van de Duitse merken geeft natuurlijk ook een algemeen overzicht van de prestatiekracht van de Duitse economie. Ze moet vertrouwen uitstralen en het welbekende 'Made in Germany' een nieuw en positief elan geven."