Nieuwe coatings van uvex: precies afgestemd op de werkomgeving

Temperatuur, luchtvochtigheid, mate van vervuiling: wat ook de externe factoren zijn die bepalend zijn voor een werkplek, met haar innovatieve coatings heeft uvex voor elke toepassing een oplossing paraat.

uvex biedt met een breed scala aan coatings en tinten precies die coatings voor lenzen van veiligheidsbrillen die bedrijven nodig hebben voor hun medewerkers op uiteenlopende werkplekken. Basis hiervoor is doorlopend onderzoek en ontwikkeling op het gebied van moderne coatingtechnologieën. Op zoek naar nieuwe, hoogontwikkelde en veelzijdige oplossingen wordt hierbij rekening gehouden met het volledige spectrum van mogelijke eisen die gelden op de werkplek.

Centrale factoren bij de keuze van de passende coating van een veiligheidsbril zijn: temperatuur, luchtvochtigheid en de mate van vervuiling van de betreffende omgeving. Aan de hand van deze drie parameters kan de klant precies de lenscoating van uvex uitzoeken die exact is afgestemd op de eisen van de betreffende gebruikslocatie.

Zo is de uvex supravision sapphire coating vooral geschikt voor droge omgevingen met een normale temperatuur en een hoge mate van vervuiling, zoals in een steengroeve. Dienovereenkomstig zijn lenzen met deze coating tweezijdig extreem krasbestendig en in hoge mate chemicaliënbestendig. Andere voordelen bij verontreiniging biedt het nanotechnisch behandelde laksysteem, waarvan de antikleefeigenschappen het gemakkelijk maken om waterig of olieachtig vuil te verwijderen.

De uvex supravision excellence coating is aan de buitenkant extreem krasbestendig en chemicaliënbestendig. Daar komt nog een antidamp-coating aan de binnenkant bij, die de gebruiker ook bij lichamelijke belasting altijd vrij zicht garandeert. Deze unieke combinatie van condensvrijheid aan de binnenkant en krasbestendigheid aan de buitenkant levert maximaal nut op voor de klant. De coating is geschikt voor een lage tot middelhoge mate van vervuiling en kan dankzij het Nano-Clean-effect gemakkelijk worden gereinigd.

Een breed spectrum aan omgevingstemperaturen  wordt bestreken door de uvex supravision plus coating. Dankzij deze tweezijdig goed presterende antidamp-coating kan de gebruiker ook bij frequente temperatuurschommelingen of een hoge luchtvochtigheid werken met een condensvrije bril. Dit blijft ook zo na meermaals reinigen, omdat de coating niet weggewassen wordt.

Het uvex coatingportfolio wordt aangevuld door speciale coatings, die geschikt zijn voor werkomgevingen met hoge eisen. Zo zijn uvex supravision extreme gecoate lenzen extreem krasbestendig aan de buitenkant en  langdurig condensvrij aan de binnenkant doordat de coating niet verzadigd raakt.

Perfect geschikt voor wisselende lichtomstandigheden is de uvex supravision variomatic coating. Deze verandert de lenzen in zelftintende filters, die onder de invloed van uv-straling automatisch donker worden en bij minder stralingsbelasting weer lichter worden.

De uvex supravision clean coating is autoclaveerbaar en chemicaliënbestendig. De coating is bestand tegen minstens tien autoclaafcycli en zorgt ervoor dat de lenzen absoluut condensvrij zijn en maximaal zicht bieden. Bijzondere bescherming tegen lasvonken wordt geboden door uvex infradur en uvex infradur plus. Beide coatings zijn aan de buitenkant krasbestendig; infradur plus is bovendien aan de binnenkant condensvrij.