Ruimzichtbril uvex u-sonic: bescherming en ergonomie perfect gecombineerd

Bescherming en ergonomie perfect gecombineerd

Verschillende eisen gecombineerd in één product van topklasse: de beschermende, ergonomische en comfortfuncties van de uvex u-sonic bieden de beste i-gonomics eigenschappen.

Maximale bescherming voor het volledige gebied rondom de ogen, goede klimaateigenschappen en een uitstekende pasvorm die onaangename drukplaatsen vermijdt: met de ruimzichtbril uvex u-sonic worden  deze eisen verenigd in één product.  Bij het actuele uvex productsysteem i-gonomics neemt de duurzame verlichting van de drager de belangrijkste plaats in – een eis waaraan de uvex u-sonic ruimschoots voldoet. Hierbij zorgt de veiligheidsbril er ook onder moeilijkere omstandigheden voor dat de ogen niet vermoeid raken.

Alle beschermende, ergonomische en comfortfuncties van de uvex u-sonic zijn gebaseerd op de i-gonomics principes van uvex. De blijvend hoge prestatiewaarden worden daarbij – ook meetbaar – weerspiegeld door de prestatiedriehoek van de Relief-index. Centraal bij de Relief-index staan de drie indexwaarden 'clima' (Antifog-performance), 'weight' (totaalgewicht) en 'force' (aandrukkracht). Op de hiervoor gebruikte beoordelingsschaal van 0,0 (minimaal) tot 5,0 (optimaal) scoort de uvex u-sonic  voor de criteria 'force' en 'weight' een zeer hoge indexwaarde van 4,2. Nog meer dan bij conventionele brillen voor dagelijks gebruik spelen gewicht en draagcomfort bij een veiligheidsbril tijdens het werk een cruciale rol, en is de kans op vermoeidheidsverschijnselen onder moeilijkere omstandigheden onevenredig groter. Daarom zorgen ook kleine verbeteringen in de pasvorm en het draagcomfort onder de streep voor een merkbare verlichting. Hiermee werd ook rekening gehouden bij het verwisselen van brilcomponenten, zoals bij de lenswissel of bij het aanbrengen van een magnetische voorzetlens met verblindingsbescherming.

Haar grootste sterkte toont de uvex u-sonic in de i-gonomics Relief-index bij de 'clima'-meting: hier scoorde ze bij de Antifog-benchmarktest 29 punten op een schaal van 30. Dienovereenkomstig haalde de compacte ruimzichtbril een indexwaarde van 4,8 , wat goed is voor een plaats op het erepodium. In de praktijk betekent dit: de uvex u-sonic is met al haar producteigenschappen consequent afgestemd op het verlichten van de gebruiker en neemt daardoor verdiend een plaats in binnen het prestigieuze productsysteem i-gonomics.