uvex ESD-handschoenen: doordachte beschermende werking en hoog elektrisch geleidingsvermogen

Werken in een explosiegevaarlijke omgeving en bescherming tegen elektrostatische ontladingen: uvex ESD-handschoenen bieden betrouwbare allround bescherming in veeleisende werkomgevingen.

Voor tal van activiteiten hebben we veiligheidshandschoenen nodig die niet alleen de vingers en werkstukken betrouwbaar beschermen, maar ook ongewenste elektrische ontladingen effectief voorkomen. Om daarbij een vereiste mate aan beweeglijkheid en tastzin te waarborgen, zijn oplossingen nodig die tot in het kleinste detail doordacht zijn en waarvan de praktische functionaliteit intensief is getest.

De veiligheidshandschoenen uvex rubiflex ESD en uvex phynomic ESD bieden een dergelijke oplossing, die speciaal is afgestemd op werkomgevingen met een verhoogd explosiegevaar en het risico op elektrostatische ontladingen. Bij de mogelijke toepassingen valt te denken aan bijvoorbeeld de chemische industrie, de autobranche, lakkerijen (uvex rubiflex ESD), fijne montage en precisiewerkzaamheden in ESD-zones (uvex phynomic ESD). Het hoge prestatievermogen is vooral te danken aan de innovatieve manier waarop het materiaal van drager en coating is gecombineerd. De NBR-coating van de uvex rubiflex ESD beschermt de drager tegen chemicaliën en, dankzij het hoge elektrische geleidingsvermogen, tegen de gevolgen van elektrostatische oplading. De katoenen drager met carbon aan de binnenkant zorgt voor een aangenaam contact met de huid en een hoge geleidbaarheid. Bij de uvex phynomic ESD bestaat het materiaal uit een drager van polyamide/carbon en een aqua-polymeer-impregnering: een eveneens bijzonder geleidende combinatie die bovendien voor een goede tastzin zorgt en het 'fingerspitzengefühl' waarborgt.

In de industrienorm DIN EN 16350:2014 zijn voor het eerst bindende minimale eisen voor elektrostatische eigenschappen van veiligheidshandschoenen vastgelegd; beide uvex ESD-handschoenen voldoen reeds aan deze standaard.

Naast zijn specifieke eigenschappen bezit de uvex rubiflex ESD de optimale kwaliteiten van een allrounder evenals de ergonomische pasvorm van de rubiflex-serie.