uvex is leverancier aan het wintersportcentrum Oberhof

De uvex safety group, met het hoofdkantoor in Fürth (Beieren), kleedt de medewerkers van het wintersportcentrum Oberhof van top tot teen met persoonlijke beschermingsmiddelen. In Oberhof wordt niet alleen bij de wedstrijden op de bobsleebaan of op de skischans vertrouwd op producten van uvex, maar ook bij het exploiteren en het onderhouden van de sportlocaties.

Het Thüringer Wintersportzentrum Oberhof (TWZ) geldt als een van de belangrijkste Duitse wintersportlocaties en is de trainings- en wedstrijdlocatie voor zeven Olympische wintersportdisciplines. Onder de sportieve leiding van de voormalige bobsleepiloot en Olympisch medaillewinnaar André Lange biedt het TWZ een onderkomen voor de ski-onderdelen biatlon, langlauf, de Noordse combinatie en het schansspringen evenals het bobsleeën, rodelen en skeleton. Dit is het thuis van tal van succesvolle topatleten uit Thüringen, en in de moderne sportaccommodaties worden elk jaar meerdere nationale en internationale wedstrijden gehouden.

Het merk uvex is al sinds tientallen jaren nauw verbonden met de internationale wintersport. Zo is de onderneming bijvoorbeeld al jarenlang partner en leverancier van het Deutscher Ski-Verband (DSV) en de internationale rodelbond (FIL). Om nog beter gebruik te kunnen maken van de synergie van de bedrijfsonderdelen Sport en Safety, heeft de uvex safety group de 30 medewerkers van het wintersportcentrum Oberhof nu voorzien van beroepskleding en persoonlijke beschermingsmiddelen. De medewerkers zijn verantwoordelijk voor de exploitatie en het onderhoud van de sportlocaties en dragen in beslissende wijze bij aan het soepele verloop van de wedstrijden. André Lange, die is belast met de sportieve leiding, is blij met de samenwerking: "Reeds als actieve sporter kon ik vertrouwen op de producten van uvex en ik ben ervan overtuigd dat mijn medewerkers met de beschermingsmiddelen van uvex niet alleen goed worden beschermd, maar dat ze ook professionaliteit uitstralen."