uvex phynomic lite: de lichtste veiligheidshandschoen in zijn klasse

Uitstekende beschermingswaarden en een aangenaam draaggevoel: de uvex phynomic lite ontziet de handen en productoppervlakken in dezelfde mate en garandeert ook bij langdurig gebruik werken zonder vermoeidheid.

De dagen van slechtzittende, inflexibele veiligheidshandschoenen zijn gelukkig allang voorbij; de uvex phynomic lite opent echter geheel nieuwe perspectieven qua draagcomfort: minimaal gewicht, een perfecte pasvorm en een optimaal ademend vermogen zorgen voor een aangenaam draaggevoel en hogere prestaties. Het grootste voordeel blijkt tijdens werkzaamheden waarbij de fijne motoriek een rol speelt; hierbij is onder alle omstandigheden het 'fingerspitzengefühl' maximaal. Zo ontlast de uvex phynomic lite de drager bij elke werkstap, en dat is ook precies de reden waarom hij werd opgenomen in het i-gonomics productsysteem.

Het aangename draaggevoel van de veiligheidshandschoen wordt bevestigd door de afzonderlijke waarden uit de uvex Relief-index. Zowel bij het testen van de factor 'weight' als de factor 'force' werd een topscore van 4,7 op een schaal van 5 gehaald. Dit laatste werd bij de meting van de buigstijfheid (gemeten hoek van 24 graden, waarbij 20 graden als technisch te realiseren optimum geldt) bevestigd door het Hohenstein Institut. Deze hoge materiaalflexibiliteit waarborgt maximale bewegingsvrijheid van de vingers – en ook bij langer dragen een werken zonder vermoeidheid.

Bij de bepaling van de 'weight'-index werd hierbij niet het totale gewicht van de veiligheidshandschoenen – dat afhankelijk van de grootte van de handen sterk kan variëren – als uitgangspunt genomen, maar het materiaalgewicht. Met een gewicht van slechts 21 milligram per vierkante centimeter legde de phynomic lite daarbij als lichtste handschoen in zijn beschermingsklasse een tot dusverre nog niet gerealiseerde benchmark aan, wat werd beloond met een score van 4,7 bij het bepalen van de 'weight'-index.

Voor het bepalen van de 'clima'-waarde werd de waterdampdoorgangsweerstand gemeten, een methode waarmee het ontstaan en de afgifte van transpiratie in de handschoen nauwkeurig kan worden bepaald. Met een indexwaarde van 3,9 kon de phynomic lite hier waarmaken wat door de ademende aqua-polymeer-impregnering werd beloofd: een hoge doorlaatbaarheid van transpiratievocht en, wat daarmee samengaat, ook bij langdurig gebruik een aangenaam draaggevoel.