uvex productsysteem olie & gas: veiligheid bij maximale flexibiliteit

Veilig, comfortabel, robuust: PBM uit het uvex productsysteem olie & gas beschermen de drager bij slecht weer en in extreme klimatologische omstandigheden.

Of het nu gaat om exploratie, winning of transport: wie werkzaam is in de olie- en gasindustrie, is vaak blootgesteld aan moeilijke klimatologische omstandigheden. Het nieuwe uvex productsysteem olie & gas biedt voor deze situaties een betrouwbare en belastbare uitrusting, die ook bij extreme koude of hitte al haar beschermende functies vervult. Daardoor is de drager in staat om ook bij slecht weer door te werken en bij zware taken fit en geconcentreerd te blijven, wat de kwaliteit van het werk uiteraard ten goede komt.

Het uvex productsysteem olie & gas vormt een combinatie van een compleet scala aan PBM-producten, die er qua eigenschappen specifiek op zijn afgestemd om medewerkers in deze industriesectoren van top tot teen te beschermen. De intensieve verwerking van zeer robuuste en sterke materialen moet daarbij desondanks comfortabel werken mogelijk maken. Eersteklas PBM-functies zijn hier gerealiseerd op basis van maximale flexibiliteit: juist lichamelijke inspanning bij het werk vereist grote bewegingsvrijheid en uitgesproken comfortfuncties.

Net als alle productsystemen van uvex is ook olie & gas zodanig samengesteld dat de afzonderlijke modellen op een zinvolle manier met elkaar worden gecombineerd en elkaar in hun verschillende functies kunnen aanvullen.

Voorbeeld: uvex ultravision
Zeer moderne coatingtechnologie maakt de veiligheidsbril uvex ultravision tot een ster in het tegenhouden van kou. Zelfs bij temperaturen onder min 30 °C blijft de bril aan beide zijden condensvrij, krasbestendig en antistatisch – zelfs na meermaals reinigen!

Voorbeeld: FR Coverall Vector Protect
Het beschermende jack is de ideale begeleider bij activiteiten in zeer hete regio's. Het luchtdoorlatende materiaal zorgt ervoor dat de huid ook bij extreme temperaturen nog kan ademen. Tegelijkertijd biedt het jack bescherming tegen hitte, vlammen en uv-straling. Highlight: juist in tropische gebieden bestaat een aanzienlijk risico op infectie met ziekten die worden overgedragen door insecten (knokkelkoorts, malaria). Ook hiertegen beschermt het FR Coverall Vector Protect – en dat zelfs zonder gebruikmaking van toegevoegde chemicaliën.