Veiligheidsschoenen die gezien mogen worden

uvex business casual - slimme allrounders voor in de productie en op kantoor

Eindelijk is het omslachtig verwisselen van de schoenen voor een bezoek aan de fabriekshal verleden tijd. uvex business casual veiligheidsschoenen zijn het perfecte alternatief voor medewerkers die voortdurend pendelen tussen kantoor en zones waar veiligheidsschoenen verplicht zijn. Met de uvex business casual werkschoenen is men altijd perfect gekleed en optimaal beschermd.

Hoogwaardig uiterlijk en comfortabele pasvorm

Klassiek-elegant, sportief of modieus-nonchalant: uvex business casual veiligheidsschoenen, verkrijgbaar in drie modelvarianten, bekoren door het gebruik van hoogwaardige materialen en een zeer comfortabele pasvorm, die afkomstig is van een nieuw ontwikkelde leest. Fijn kwaliteitsbovenleer zo zacht als een handschoen zorgt in combinatie met hoogwaardig functioneel textiel voor een eigentijds uiterlijk.

Optimale demping

De zeer lichte, ergonomische PUR-zool met dubbele dichtheid en het uitneembare voetbed met klimaatregeling met hiel- en voorvoetdemping – bekend van de zeer populaire veiligheidsschoen uvex 1 – zorgen voor merkbaar meer loopcomfort en een optimale dempende werking.

Puur klimaatcomfort

De uvex business casual veiligheidsschoenen voldoen aan de uvex climazone norm voor optimaal klimaatcomfort. De ademende textielvoering en het bovenleer zorgen voor een goede luchtcirculatie en warmteafvoer. Het transpireren wordt blijvend verminderd. Het uitneembare voetbed met klimaatregeling neemt gedurende de werkdag vocht op en wordt snel weer droog.

Veiligheid gegarandeerd

Voor een stevige grip en bescherming tegen uitglijden zorgt het ergonomische design van de zool met SRC-markering. Men kan kiezen uit versies in klasse S1 of S1 P met stalen beschermneus en stalen tussenzool in de maten 38-48. Dat wordt voldaan aan de ESD-eisen (lekweerstand < 35 megaohm) is net zo vanzelfsprekend als de afwezigheid van substanties die de lakbevochtiging verstoren, zoals  ftalaten of siliconen.

uvex medicare - orthopedische aanpassingen

uvex business casual veiligheidsschoenen kunnen worden uitgerust met orthopedische inlegzolen of aanpassingen volgens de Duitse norm DGUV 112-191 (voorheen BGR 191) resp. de Oostenrijkse norm ÖNORM Z 1259.

Ontwikkeld in Duitsland, geproduceerd in Italië

uvex business casual veiligheidsschoenen verenigen perfect de ontwikkelingskennis van uvex en de Italiaanse traditie in het vervaardigen van modieuze schoenen. Ontwikkeld op basis van Duitse kwaliteits- en technologische standaarden en geproduceerd in onze eigen fabriek voor veiligheidsschoenen in Ceva, Italië, zijn uvex business casual veiligheidsschoenen slimme allrounders en de ideale begeleider in elke situatie.