Beschermende kleding wint German Design Award

De speciaal voor de eisen in de metaalindustrie ontwikkelde beschermende kleding uvex protection metal krijgt de internationaal gerenommeerde German Design Award 2017.

Uitstekend design wordt beloond: na de Red Dot Design Award 2015 is de kleding uvex protection metal met nog een internationale prijs onderscheiden: de German Design Award 2017. Een professioneel en sportief uiterlijk, ook bij het dragen van beschermende kleding – voor de ontwikkelaars van uvex protection metal was naast de verbeterde beschermende werking ook het design een belangrijk aandachtspunt. Het dagelijks dragen van PBM-kleding, niet alleen in het eigen bedrijf maar ook ter plaatse bij klanten, stelt niet alleen hoge eisen aan de bescherming en de levensduur van de kleding, maar vooral ook aan de draagacceptatie en het gevoel van welbevinden bij de drager.

"Een serie doordachte details zorgt niet alleen voor een hogere bescherming bij flex- en laswerkzaamheden; de kleding biedt de drager ook de hoogste mate aan comfort en bewegingsvrijheid. Zorgvuldig vormgegeven en kwalitatief hoogwaardige beschermende kleding met sportieve, moderne klasse." Zo luidde de beoordeling van de vakjury, bestaande uit designkenners uit de economie, het onderwijs en de wetenschap evenals uit de vormgevingsindustrie. Hiermee kreeg de uvex protection metal kleding de German Design Award 2017.

De German Design Award is de internationale prijs van de raad voor vormgeving. Zijn doel: unieke vormgevingstrends ontdekken, presenteren en bekronen. Daarom worden jaarlijks eersteklas inzendingen op het gebied van product- en communicatiedesign bekroond, die allemaal op hun eigen manier richtinggevend zijn in het internationale design.

De beschermende kleding maakt deel uit van de collectie uvex handwerk profisystem metal en biedt naast een bekroond design ook een innovatieve functionele coating tegen vonken. Getrouw het motto 'protecting people' helpt de nieuw ontwikkelde coating om de drager effectief te beschermen tegen brandwonden. Anders dan de gangbare brandwerende materialen zijn de gecoate stoffen bovendien niet alleen robuust en onderhoudsarm, maar ook comfortabel en ademend. Niet alleen bij het hoekslijpen, maar ook bij laswerkzaamheden of gelijkaardige activiteiten blijft de kleding veel langer ongeschonden dankzij de gecoate zones. De lage slijtage maakt de gecoate kleding ook nog eens bijzonder duurzaam.

uvex handwerk profisystem metal

Specifieke beschermingsmiddelen voor specifieke branche-eisen: met producten uit de serie handwerk profisystem metal komt uvex tegemoet aan de concrete eisen van de metaalindustrie. Of het nu gaat om las- of montagewerkzaamheden, slijpen of frezen: PBM van uvex voor de metaalbranche combineren de hoogste beschermende functies met uitzonderlijk draagcomfort, een boven het gemiddelde liggende levensduur en een sportief design. Het productsysteem omvat hierbij innovatieve oplossingen 'van top tot teen', dus alles van veiligheidshelmen tot veiligheidsschoenen.

Download persbericht