Nieuw hoofd Verkoop in de uvex safety group

11-10-2016, Fürth – Martin Leusmann is sinds 1 september 2016 als bedrijfsleider van de uvex safety group verantwoordelijk voor de verkoop en volgt in die hoedanigheid Peter Buschmann op, die het bedrijf eind 2016 na meer dan 20 jaar zal verlaten om van een welverdiend pensioen te gaan genieten. In het kader van een faseplan is Martin Leusmann in eerste instantie verantwoordelijk voor de regio Duitsland-Oostenrijk-Zwitserland, om binnen de komende twee jaar de algemene leiding over de divisie Verkoop van de uvex safety group op zich te nemen. Buschmann zal hem met zijn jarenlange ervaring terzijde staan om voor een soepele overgang van de leiding te zorgen.

Martin Leusmann begon zijn loopbaan met verschillende managementfuncties in de ondernemingsgroep Haniel en stapte vervolgens over naar Rodenstock GmbH. De internationale ontwikkeling en realisering van de online systemen was een van zijn belangrijkste taken voordat hij weer als hoofd Verkoop terugkeerde naar de ondernemingsgroep Haniel.

Groeimarkten en online handel centraal

In zijn nieuwe functie zal Martin Leusmann zijn inspanningen vooral richten op de verdere uitbouw van de nationale en internationale verkooporganisatie binnen de groeimarkten van de uvex safety group. "Een andere focus zijn zakelijke modellen m.b.t. online dienstverlening, die klanten op het gebied van persoonlijke beschermingsmiddelen meerwaarde bieden", aldus Stefan Brück, CEO van de uvex safety group. "De verkoopprofessional brengt niet alleen waardevolle kennis van de B2B-handel met zich mee, maar zorgt er ook voor dat het management langs meerdere kanalen kan worden afgestemd op de actuele uitdagingen in de internationale handel."

Martin Leusmann over zijn nieuwe takenpakket: "Mijn doel is, de steeds snellere ontwikkeling van de mogelijkheden voor online verkoop met de waardevolle persoonlijke klantcontacten zinvol verder te ontwikkelen en te combineren om nationaal en internationaal te kunnen voldoen aan de wensen van onze klanten. Ook gezien de sterkte van het merk uvex zijn er prima mogelijkheden om innovatieve online diensten aan klanten aan te bieden, die ons helpen om de relatie met onze klanten verder uit te bouwen."

Brück blijft CEO, Wehner blijft commercieel directeur

Stefan Brück zal ook in de toekomst actief blijven als CEO, zoals ook Stefan Wehner (CFO) commercieel directeur blijft. Zo wordt het nieuwe directietrio vanaf 01-01-2017 gevormd door Stefan Brück, Stefan Wehner en Martin Leusmann.