Plus X Award: Kwaliteitskeurmerk voor veiligheidsschoenen uvex 2

De serie veiligheidsschoenen uvex 2 doet haar slogan 'Pushing the Limits – de grenzen verleggen' opnieuw overtuigend eer aan. De jury van de Plus X Award kende kwaliteitskeurmerken toe aan de uvex 2 serie voor innovatie, hoge kwaliteit, design, functionaliteit en ergonomie. Daarmee onderkent al voor de derde keer op rij een onafhankelijke vakjury het overtuigende uvex 2 productconcept, dat uniek is op de markt voor persoonlijke beschermingsmiddelen (PBM).

Ergonomie staat centraal

Het zwaartepunt bij de ontwikkeling van het uvex 2 concept lag binnen het kader van het nieuwe uvex i-gonomics PBM-productsysteem bij de duidelijke ontlasting van het bewegingsapparaat van de drager tijdens het werk, rekening houdend met ergonomische principes. Het resultaat van deze ontwikkeling zijn de uvex 2 veiligheidsschoenen die staan voor extreme lichtheid, uitstekende dempende eigenschappen en stabiliteit voor de voet evenals buitengewoon klimaatcomfort bij langdurig dragen.

De robuuste en toch esthetisch gevormde uvex 2 veiligheidsschoenen zijn gemaakt voor een omgeving met middelzware tot zware eisen in sectoren zoals energie, transport & logistiek, chemische industrie, luchthavens, handwerk en sectoren die verwant zijn aan de bouw. De schoenen en laarzen zijn ofwel voorzien van bovenmateriaal van hightech-microvezel (beschermingsklasse S2 SRC) of van hoogwaardig leer (beschermingsklasse S3 SRC) evenals van een Duo-PU-zool.

Meer onderscheidingen

Met de Plus X Award-onderscheidingen staan de uvex 2 veiligheidsschoenen na het winnen van een iF Gold Award 2016 en de bekroning als Special Mention 2016 van de German Design Award opnieuw op het erepodium.

Over de Plus X Award

Met een internationale en onafhankelijke vakjury uit 25 branches, 23 competente strategische partners en meer dan 600 deelnemende internationale merken is de Plus X Award tegenwoordig 's werelds grootste innovatieprijs op het gebied van technologie, sport en lifestyle. Een bekroning waardig zijn nieuw ontwikkelde en innovatieve technologieën, buitengewone ontwerpen evenals intelligente en eenvoudige bedieningsconcepten. Ook criteria zoals goede ergonomische en ecologische producteigenschappen, een groot aantal functies evenals het gebruik van kwalitatief hoogwaardige materialen en de afwerking hiervan leiden tot een duurzaam product en worden eveneens meegenomen in de beoordeling bij het toekennen van de prijs. De innovatieprijs werd in het leven geroepen als een project ter bescherming en versterking van het merk en van de handel alsmede voor een betere oriëntatie van de consument, en bestaat in 2016 al dertien jaar.

Lees meer over de uvex 2 veiligheidsschoen: