uvex i-works: veilig zijn en er nog goed uitzien ook!

Betrouwbare bescherming, uitstekend draagcomfort en een breed spectrum aan toepassingsmogelijkheden: de uvex i-works combineert uitgebreide functionaliteit en consequente materiaalkeuze met een sportieve look.

Onze ogen zijn niet alleen ons centrale zintuig, maar ook een doorslaggevende factor voor onze arbeidskracht. Des te belangrijker is het dat ze in veeleisende, mogelijk belastende werkomgevingen optimaal worden beschermd.

Uitgebreide beschermende functies, hoog draagcomfort en een breed gezichtsveld: de uvex i-works is een product van jarenlang ontwikkelde technologische competentie, brancheoverstijgende toepassingskennis en een prestatievermogen dat zich heeft bewezen tijdens tal van functionele tests en kwaliteitscontroles. Zo is het de ontwikkelaars van uvex gelukt om alle voordelen bij elkaar te brengen die van een moderne veiligheidsbril mogen worden verwacht, door de juiste functionaliteiten te combineren en de beste materialen te gebruiken.

Als klassieke allrounder is de uvex i-works geschikt voor een breed scala aan werkomgevingen en de uiteenlopende eisen die deze met zich meebrengen. Zo beschermt de bril dragers die zijn blootgesteld aan hoge belastingen tijdens bouwwerkzaamheden of productieprocessen, maar hij kan net zo betrouwbaar worden gebruikt in de gezondheidszorg, in laboratoria in de farmaceutische industrie of in de levensmiddelensector. De uv 400-bescherming zorgt er bovendien voor dat de glazen uv-A-, -B- en -C-straling tot een golflengte van 400 nanometer absorberen en waarborgt zo 100 procent bescherming van de ogen tegen de schadelijke invloed van ultraviolette straling.

De uvex supravision excellence coating biedt ook in veeleisende werkomgevingen een optimale beschermende werking en biedt daarnaast hoge stabiliteit bij blootstelling aan mechanische invloeden in combinatie met een extreem krasbestendig en chemicaliënbestendig buitenoppervlak. Daar komt nog bij dat de binnenkant van de lenzen ook na meermaals reinigen langdurig condensvrij blijft: zo kan de bril ook bij langer gebruik worden opgehouden.

Even belangrijk voor het gebruik van veiligheidsbrillen op de werkplek is het draagcomfort. Juist bij langdurig gebruik is het cruciaal dat de brillen licht zijn en dat het ontstaan van pijnlijke drukplaatsen in gevoelige delen van het gezicht wordt vermeden. Dat dit ook gedurende de volledige werkdag zo blijft, daarvoor zorgt de duo component technology van uvex. Op de plaatsen waar de bril contact maakt met het gezicht, zorgen de zachte materiaalcomponenten voor een zeer aangenaam draaggevoel, terwijl de oorveren er tegelijkertijd voor zorgen dat de bril goed blijft zitten.

Nog een belangrijk pluspunt: de uvex i-works combineert hoge kwaliteit met een sportief design. Tenslotte hebben ook medewerkers in veeleisende werkomgevingen het recht om er op hun werkplek goed uit te zien!