uvex sportsline – veiligheidsschoenen in een sportieve look

De nieuwe serie uvex sportsline veiligheidsschoenen maakt functionaliteit, comfort en design tastbaar – licht, slank en flexibel bij elke stap. Veiligheid en een moderne, sportieve look in één schoenconcept. Precies de juiste oplossing voor lichte toepassingen, zoals in de logistiek, de lichte industrie en bij handwerk.

Uitgerust met een metaalvrije beschermneus en een metaalvrije ondoordringbare tussenzool biedt de uvex sportsline bescherming en de hoogste mate aan flexibiliteit tijdens het werk. De punt van de schoen wordt door een TPU-beschermneus beschermd tegen hoge slijtage. Dankzij de lekweerstand van minder dan 35 megaohm is de uvex sportsline ook geschikt voor ESD-zones. SRC-gecertificeerde slipweerstand en een iets naar binnen getrokken gewricht garanderen veiligheid bij iedere stap, ook op ladders.

Het sterk ademende bovenmateriaal en de Distance-Mesh-binnenvoering bieden hoog draagcomfort en een gebalanceerd voetklimaat.

De tweelaagse zool van polyurethaan met schokdemper in de hiel garandeert in combinatie met het uitneembare, antistatische comfortvoetbed een aangename demping. Met het individueel instelbare snelvetersysteem kunnen de veiligheidsschoenen perfect en veilig worden aangepast aan de voet.

De uvex sportsline is verkrijgbaar in drie kleurversies en in de maten 36 t/m 48, en voldoet aan EN 20345:2011 S1 P SRC.