uvex start strategische samenwerking met HexArmor®

28 oktober 2016, Fürth – De uvex safety group heeft vandaag bekendgemaakt een belang te hebben verworven in het Amerikaanse bedrijf HexArmor®. Deze strategische investering markeert voor de uvex safety group het opnieuw betreden van het westelijk halfrond en een terugkeer naar de Amerikaanse markt.

In 1993 deed de uvex Winter Holding, moedermaatschappij van de uvex safety group, haar Amerikaanse tak van de hand, samen met de rechten op het merk uvex in Noord- en Zuid-Amerika. "Tegen deze achtergrond verheugt het ons zeer om na 20 jaar weer actief te worden op de grootste markt voor werkbescherming ter wereld", aldus Michael Winter, beherend vennoot van de uvex group. "De strategische samenwerking met HexArmor® biedt daarom een ideaal platform om onze innovaties ook aan te bieden aan klanten op het westelijk halfrond", vult Stefan Brück, CEO van de uvex safety group, aan. HexArmor® wordt in Nood-Amerika gezien als een betrouwbare partner in de industriële werkbescherming. "Het merk HexArmor® staat voor innovatie en performance op het gebied van handbescherming en biedt de uvex safety group een uitstekende uitgangsbasis voor heel Amerika, aldus Stefan Brück. "Bovendien zijn de groeicijfers over de laatste 10 jaar zeer indrukwekkend."

Steve VanErmen, president en CEO van HexArmor®, deelt het enthousiasme over de samenwerking: "De uvex safety group is wereldwijd bekend vanwege haar leidende positie op de markt en haar innovaties op het gebied van werkbescherming. Al sinds jaren vragen HexArmor®-klanten om oplossingen voor handbescherming die verdergaan dan onze kerntechnologieën snij-, perforatie- en stootbestendigheid", zegt VanErmen. "Dankzij de samenwerking met de uvex safety group wordt de competentie van HexArmor® uitgebreid, zodat we onze klanten nu een breed palet nieuwe veiligheidsoplossingen en innovaties kunnen aanbieden. Bovendien levert deze samenwerking ook nieuwe mogelijkheden op voor onze medewerkers en kunnen we onze groei in een nog hoger tempo voortzetten."

Brück en VanErmen zijn het erover eens dat er tal van interessante mogelijkheden voor synergie zijn. "Onze missie luidt: protecting people", aldus Stefan Brück. "We hebben een negentigjarige geschiedenis, waarin we met innovaties een leidende positie op de markt hebben opgebouwd. Het is ons doel om met alles wat we doen op het erepodium te komen, en onze samenwerking met HexArmor® is daarbij geen uitzondering. We verwachten veel succes op de Noord-Amerikaanse markt."

Klanten kunnen de komende maanden veel nieuwe producten van zowel de uvex safety group als van HexArmor® verwachten. De toonaangevende producten van de uvex safety group, waartoe onder meer oog-, hoofd- en handbescherming behoren, worden in het kader van een faseplan in Amerika onder het merk HexArmor® op de markt gebracht, terwijl de hightech-producten voor hand-, arm- en lichaamsbescherming van HexArmor® door de uvex safety group op bepaalde markten op het oostelijk halfrond worden aangeboden.

Michael Winter (right), Managing Partner uvex group und Stefan Brück (left), CEO uvex safety group, are happy to announce the acquisition of a substantial interest in HexArmor®.

Over HexArmor®

De onderneming met haar hoofdkantoor in Grand Rapids, Michigan, VS, werd opgericht in 2004. Het mede door Steve VanErmen en Brent Lohrmann opgerichte bedrijf HexArmor® heeft een vaste positie verworven op de markt voor snij-, perforatie- en stootbestendige producten in de hoogste prestatieklasse. Bovendien is het bedrijf marktleider in de handbescherming. Bij HexArmor® zijn meer dan 150 medewerkers in dienst, die elke dag in de weer zijn om lastige handbeschermingsproblemen voor toonaangevende bedrijven in de branches olie & gas, bouw, energie, hout, cellulose & papier, transport en andere industriesegmenten op te lossen.

De voorwaarden van de overeenkomst zijn niet bekendgemaakt.

Download (.zip)