Veiligheidsbril uvex pheos cx2 toont eersteklas performance

Als wereldwijd succesvolle leverancier aan topsporters bewijst uvex elke dag hoe belangrijk de juiste uitrusting is voor succes. Net als in de sport worden ook in het dagelijks werk steeds nieuwe eisen gesteld aan mens en uitrusting. Alleen wie kan vertrouwen op zijn uitrusting en perfect is beschermd, kan topprestaties leveren. En wordt een 'Winner at Work'.

Met de uvex pheos cx2 legt uvex nieuwe maatstaven aan voor professionele veiligheidsbrillen: het X-tended Eyeshield bestaat uit een rechtstreeks met de panoramische lens verbonden zachte component, die stof en water betrouwbaar tegenhoudt: de veiligheidsbril past zich perfect aan het gezicht van de drager aan voor 100 procent bescherming en uitstekend draagcomfort in elke situatie. Ook de innovatieve x-Twist Technology draagt in beslissende mate bij aan de baanbrekende functionaliteit van de uvex pheos cx2: dankzij de lichte verende werking van de speciaal gevormde oorveren passen deze zich ergonomisch aan de hoofdvorm aan en blijven zo stevig en aangenaam zitten, ongeacht de bewegingen die met het hoofd worden gemaakt.

Succesvol in alle disciplines

In verschillende tests heeft de uvex pheos cx2 bewezen, eersteklas eigenschappen te bezitten: bij de dichtheidstest met een proefoplossing laat het X-tended Eyeshield geen druppels door, noch bij het frontaal besproeien volgens de norm, noch aan de boven- en zijkant rondom de ogen volgens de uvex standaard. Zodoende is ook bij het werken boven het hoofd een optimale bescherming gewaarborgd.

Ook bij het meten van de afstand tot het voorhoofd wist de uvex pheos cx2 te scoren. hierbij wordt op vier meetpunten de afstand tussen de bril en het voorhoofd bepaald. Het resultaat: de zeer ergonomische veiligheidsbril biedt in vergelijking met de toch al goed presterende veiligheidsbrillen uvex pheos en uvex pheos s nog meer bescherming en draagcomfort.