uvex 2 veiligheidsschoenen – 'Beste product 2017'

uvex breidt de serie uvex 2 veiligheidsschoenen uit met nieuwe aantrekkelijke modellen in beschermingsklasse S1 P en S3, o.a. met VIBRAM®-rubberzooluitvoeringen en GORE-TEX®-uitrusting, en is verheugd met de toekenning van de Plus X Award als 'Beste product 2017' in de categorie 'Werktuigen'. Daarmee onderkent al voor de vierde keer op rij een onafhankelijke vakjury het overtuigende uvex 2 productconcept, dat uniek is op de markt voor persoonlijke beschermingsmiddelen (PBM) en, trouw aan de slogan 'Winners at Work – uvex 2 – Pushing the Limits', de grenzen verlegt voor veiligheidsschoenen en tal van toepassingsgebieden bestrijkt.

Nieuwe modelvariëteit en zoolvarianten
De uvex 2 serie omvat vier modellen met hightech-microvezelschacht (laars, lage schoen, geperforeerde lage schoen en sandaal) evenals twee modellen met hoogwaardige leren schacht (lage schoen en laars) in S1 P- resp. S3-uitvoering. Elke versie wordt aangeboden met zowel een PU/PU-zool als een rubberen VIBRAM®-zool. Bovendien zijn er twee GORE-TEX®-versies beschikbaar (lage schoen en laars). Alle modellen voldoen aan de ESD-eisen en zijn volledig metaalvrij.

Ergonomie staat centraal
Het zwaartepunt bij de ontwikkeling van het uvex 2 concept lag binnen het kader van het uvex i-gonomics PBM-productsysteem bij de duidelijke ontlasting van het bewegingsapparaat van de drager tijdens het werk, rekening houdend met ergonomische principes. Het resultaat van deze ontwikkeling zijn de uvex 2 veiligheidsschoenen die staan voor lichtheid, uitstekende dempende eigenschappen en stabiliteit voor de voet evenals buitengewoon klimaatcomfort bij langdurig dragen. Desgewenst zijn orthopedisch aangepaste oplossingen volgens DGUV 112-191 resp. ÖNORM Z 1259 verkrijgbaar.

Geschiktheid voor vele toepassingsgebieden
De robuuste en toch esthetisch gevormde uvex 2 veiligheidsschoenen zijn gemaakt voor een omgeving met middelzware tot zware eisen in sectoren zoals energie, transport & logistiek, chemische industrie, luchthavens, machinebouw, handwerk en sectoren die verwant zijn aan de bouw.

Meer onderscheidingen
Met de twee Plus X Award-onderscheidingen in 2017 en 2016 staan de uvex 2 veiligheidsschoenen na het winnen van een iF Gold Award 2016 en de bekroning als Special Mention 2016 van de German Design Award opnieuw op het erepodium en zijn het de meest onderscheiden veiligheidsschoenen op de markt.

Over de Plus X Award
Met een internationale en onafhankelijke vakjury uit 25 branches, 23 competente strategische partners en meer dan 600 deelnemende internationale merken is de Plus X Award tegenwoordig 's werelds grootste innovatieprijs op het gebied van technologie, sport en lifestyle. Een bekroning waardig zijn nieuw ontwikkelde en innovatieve technologieën, buitengewone ontwerpen evenals intelligente en eenvoudige bedieningsconcepten. Ook criteria zoals goede ergonomische en ecologische producteigenschappen, een groot aantal functies evenals het gebruik van kwalitatief hoogwaardige materialen en de afwerking hiervan leiden tot een duurzaam product en worden eveneens meegenomen in de beoordeling bij het toekennen van de prijs. De innovatieprijs werd in het leven geroepen als een project ter bescherming en versterking van het merk en van de handel alsmede voor een betere oriëntatie van de consument, en bestaat in 2017 al veertien jaar.