uvex i-gonomics: ruimzichtbril uvex pheos cx2 sonic

Met zijn compacte design en geringe gewicht is de uvex pheos cx2 sonic geschikt voor tal van toepassingsgebieden. Bovendien overtuigt de functionele ruimzichtbril met uitstekend draagcomfort. Door de uvex supravision coatingtechnologie biedt de bril ook bij een extreem klimaat altijd vrij zicht.

De uvex pheos cx2 sonic is met 34 gram de lichtste ruimzichtbril in het uvex assortiment! Hij biedt uitgebreide bescherming dankzij een flexibel aanpasbare zachte component. De uvex duo component technologie en de rechtstreeks op de lens gespoten voorhoofd- en neussteun garanderen een perfecte pasvorm. Het al bij de veiligheidsbril uvex pheos cx2 beproefde X-tended Eyeshield zorgt ervoor dat het gebied rond de ogen volledig wordt afgedekt.

Door het compacte design kan de bril zeer goed worden gecombineerd met een helm, adem- en gehoorbescherming. Door de uvex supravision extreme coating blijft de lens aan de buitenkant krasbestendig en aan de binnenkant condensvrij. Bovendien bezit de lens een hoge mechanische sterkte en de lens doorstaat de ballistische test waarin gebruik wordt gemaakt van een snelheid van 120 meter per seconde (B-markering).

uvex i-gonomics – innovatie door ontlasting
De uvex pheos cx2 sonic maakt deel uit van het innovatieve uvex i-gonomics productsysteem, dat relevante veiligheidsfuncties combineert met uitstekende ergonomische eigenschappen en deze wetenschappelijk meetbaar maakt. uvex i-gonomics omvat producten die grotendeels zijn ontwikkeld op basis van ergonomische inzichten. Om producten wat betreft draagcomfort controleerbaar en vergelijkbaar te maken, heeft uvex de zogenaamde "Relief-index" ingevoerd.

De Relief-index bestaat uit drie beoordelingsfactoren, die samen in de vorm van een gemiddelde waarde de "ontlastingsfactor" van een product bepalen. Dit maakt het voor uvex mogelijk om producten maximaal met elkaar te vergelijken – zelfs bij verschillende productsoorten en producenten. De ontlasting wordt daarbij in drie verschillende categorieën gemeten: "force" (draagbelasting), "weight" (gewicht) en "clima" (klimaatcomfort). Hierbij houdt uvex uiteraard rekening met de fundamenteel verschillende eigenschappen van de verschillende soorten producten; dienovereenkomstig variëren ook de testmethoden binnen de meetcategorieën.