uvex i-gonomics: uvex 1 sport – helemaal in de mode, pure sportiviteit

Sportief design ontmoet doordachte functionaliteit. De uvex 1 sport veiligheidsschoen zorgt voor enthousiasme met zijn jonge, modieuze look én met eersteklas draagcomfort. Daarvoor zorgen het geringe gewicht, optimaal ademende hightech-materialen en de ergonomisch vormgegeven, flexibele zool van twee hardheden polyurethaan. Als deel van het uvex i-gonomics productsysteem draagt het meetbaar bij aan het draagcomfort, zowel tijdens het werk als daarbuiten.

Uitgebreide uitrusting
De bijna naadloze, op een volledig nieuwe leest gebaseerde uvex 1 sport veiligheidsschoenen in beschermingsklasse S1 of S3 overtuigen bovendien door een uitgebreide uitrusting. De ESD-geschiktheid is ook een feit en de schoenen kunnen worden gedragen door mensen met chroomallergie, omdat ze gemaakt zijn van synthetisch materiaal. De zool van polyurethaan is slijtvast en heeft een zeer hoge slipweerstand (SRC-markering). De metaalvrije xenova® beschermneus en de niet-metalen ondoordringbare inlegzool (S3-versie) bieden bescherming op een hoog niveau. Bovendien zijn de veiligheidsschoenen uvex 1 sport vrij van substanties die de lakbevochtiging verstoren. De maten 35 t/m 40 worden met behulp van een damesleest gemaakt. Het verwisselbare comfortvoetbed biedt demping voor de voorvoet en de hiel. Desgewenst zijn orthopedisch aangepaste oplossingen volgens DGUV 112-191 resp. ÖNORM Z 1259 verkrijgbaar voor de uvex 1 sport veiligheidsschoenen.

uvex i-gonomics – innovatieve voetbescherming. Meetbaar meer draagcomfort.
uvex i-gonomics staat voor maximale functionaliteit bij eersteklas draagcomfort: het innovatieve productsysteem is perfect aangepast aan de menselijke fysionomie en onderscheidt zich door uitstekende demping, een laag gewicht en optimale klimaatregeling. Lopen en staan met veiligheidsschoenen is merkbaar aangenamer – gedurende de hele werkdag. De uvex 1 sport heeft een uitstekende uvex i-gonomics Relief-index van 4,3. Het lage gewicht van 475 gram (S1 SRC, maat 42), de hoge flexibiliteit (geringe buigstijfheid) en het goede ademend vermogen maken dit mogelijk.