uvex high-fit u-cut – individuele gehoorbescherming van buitengewone kwaliteit

Gehoorbeschadiging door lawaai is al jarenlang een van de meest voorkomende beroepsziekten. Gehoorbescherming door lawaai ontstaat meestal sluipend en pijnloos. Het gevaar voor het gehoor en de noodzaak om het gehoor te beschermen worden vaak te laat herkend. Pas als de gehoorbeschadiging een feit is, beseft de betrokkene hoe belangrijk het is om goed te kunnen horen. Het gehoorvermogen te beschermen en te behouden, heeft bij uvex de hoogste prioriteit.

De draagacceptatie speelt een beslissende rol bij een effectieve gehoorbescherming. Drukkende, niet optimaal passende beschermende producten leiden er vaak toe dat deze al te gemakkelijk opzij worden gelegd. De uvex u-cut HC gehoorbeschermingsotoplastiek verhoogt het draagcomfort door het nieuwe ontwerp merkbaar en verbetert de hoorbeleving zonder dat daarbij de demping wordt verwaarloosd. De otoplastiek is dankzij de doordachte uitsparing ter hoogte van de gehoorgang nog flexibeler en bovendien nog lichter geworden. Het restvolume in de gehoorgang is duidelijk vergroot.

Dit alles zorgt voor een niet eerder gezien draagcomfort bij dezelfde dempende werking. De uvex high-fit u-cut gehoorbescherming is er in twee versies, altijd op basis van een individuele vorm. De otoplastiek is verkrijgbaar in de vorm van een halve schelp of een volledige schelp. Bij beide versies wordt het zachte siliconenmateriaal toegepast waarvan de huidvriendelijkheid is aangetoond. Door ter hoogte van de gehoorgang materiaal weg te halen uit de otoplastiek biedt deze maximale flexibiliteit en kunnen sterke kaakbewegingen worden gecompenseerd. De bijzondere constructievorm maakt deze otoplastieken zachter, lichter en flexibeler in de gehoorgang en in de oorschelp, en biedt daardoor de hoogste mate aan draagcomfort. Beide varianten zijn voorzien van een antibacteriële nanocoating. Dankzij de capillaire boring wordt er geen druk opgebouwd en voelt de drager zich niet geïsoleerd. uvex high-fit otoplastieken worden uitgerust met een filter dat kan worden geselecteerd op basis van de lawaaisituatie op de werkplek. Alle producten en de dempingswaarden hiervan zijn volgens EN 352-2 getest en gecertificeerd. De uvex high-fit u-cut otoplastieken zijn geschikt voor alle toepassingsgebieden met sterke warmteontwikkeling en voor personen met oren die gevoelig zijn voor druk.

uvex i-gonomics – verlichting door innovatie
De uvex high-fit u-cut otoplastiek maakt deel uit van het innovatieve uvex i-gonomics productsysteem, dat relevante veiligheidsfuncties combineert met uitstekende ergonomische eigenschappen en deze wetenschappelijk meetbaar maakt. uvex i-gonomics omvat producten die grotendeels zijn ontwikkeld op basis van ergonomische inzichten. Om producten wat betreft draagcomfort controleerbaar en vergelijkbaar te maken, heeft uvex de zogenaamde 'Relief-index' ingevoerd. De Relief-index bestaat uit drie beoordelingsfactoren, die samen in de vorm van een gemiddelde waarde de 'verlichtingsfactor' van een product bepalen. Dit maakt het voor uvex mogelijk om producten maximaal met elkaar te vergelijken – zelfs bij verschillende productsoorten en producenten. De verlichting wordt daarbij in drie verschillende categorieën gemeten: 'force' (draagbelasting), 'weight' (gewicht) en 'clima' (klimaatcomfort). Hierbij houdt uvex uiteraard rekening met de fundamenteel verschillende eigenschappen van de verschillende soorten producten; dienovereenkomstig variëren ook de testmethoden binnen de meetcategorieën.