uvex i-gonomics: uvex perfexxion – eerste multinorm-helm voor variabele toepassingsmogelijkheden

De multinorm-helm uvex perfexxion staat voor maximale functionaliteit bij eersteklas draagcomfort: het innovatieve productsysteem is perfect aangepast aan de menselijke fysionomie en onderscheidt zich door een laag gewicht en optimale klimaatregeling. Het dragen van de veiligheidshelm is merkbaar aangenamer; uw team is zo te allen tijde optimaal beschermd en voor 100 procent inzetbaar.

De functionele veiligheidshelm uvex perfexxion is daarbij bijzonder variabel: hij kan conform de normen zowel worden gebruikt als industriële helm, als klimhelm en als fietshelm. De helm is bij uitstek geschikt voor gebruik in industriële bedrijven met bedrijfsfietsen, bij het werken op hoogte, in de mijnbouw en voor reddingsacties op grote hoogte en op zee.

De zes variabele beluchtingsopeningen zorgen voor een permanente, optimale luchtcirculatie terwijl de perfecte ergonomische pasvorm wordt gewaarborgd door de traploze breedte- en hoogteregeling. Het binnenwerk met kussentjes en het mesh-binnennet bieden extra comfort.

De uvex perfexxion is de ideale helm voor alle industriële bedrijven waar medewerkers vanwege wisselende activiteiten en omgevingen meerdere helmen bij zich moeten hebben. Dankzij het gebruikte sluitingsmechanisme is de helm op vele manieren inzetbaar. Of het nu is bij het interne fietsverkeer op het bedrijfsterrein en het vervolgens betreden van de fabriekshal met helmplicht of bij wisselende werkzaamheden op de vloer en in de hoogte, zoals bij het bouwen van steigers. Met de uvex perfexxion worden uw medewerkers in elke situatie optimaal beschermd en behoort het verlies aan bescherming bij wisselende taken en activiteiten tot het verleden.

uvex i-gonomics – innovatie door ontlasting
De uvex perfexxion maakt deel uit van het innovatieve uvex i-gonomics productsysteem, dat relevante veiligheidsfuncties combineert met uitstekende ergonomische eigenschappen en deze wetenschappelijk meetbaar maakt. uvex i-gonomics omvat producten die grotendeels zijn ontwikkeld op basis van ergonomische inzichten. Om producten wat betreft draagcomfort controleerbaar en vergelijkbaar te maken, heeft uvex de zogenaamde 'Relief-index' ingevoerd.

De Relief-index bestaat uit drie beoordelingsfactoren, die samen in de vorm van een gemiddelde waarde de 'ontlastingsfactor' van een product bepalen. Dit maakt het voor uvex mogelijk om producten maximaal met elkaar te vergelijken – zelfs bij verschillende productsoorten en producenten. De ontlasting wordt daarbij in drie verschillende categorieën gemeten: 'force' (draagbelasting), 'weight' (gewicht) en 'clima' (klimaatcomfort). Hierbij houdt uvex uiteraard rekening met de fundamenteel verschillende eigenschappen van de verschillende soorten producten; dienovereenkomstig variëren ook de testmethoden binnen de meetcategorieën.