uvex profisystem construction

De uitdagingen in de bouwsector zijn buitengewoon divers: van voorbereidende werkzaamheden op de bouwplaats, hoogbouw en bouwen onder de grond tot gebouwinstallatie en interieurbouw. Bij elk project is het perfecte samenspel van de afzonderlijke ambachten essentieel, net als de perfect samengestelde veiligheidsuitrusting. De uvex safety group presenteert op A+A 2017 voor de eerste keer een uitgebreid PBM-productsysteem dat speciaal op de bouwsector is afgestemd.

uvex heeft meer dan 150 innovatieve PBM-producten ontwikkeld en geselecteerd die zijn afgestemd op de bijzondere eisen van de bouwsector en die de medewerkers betrouwbaar beschermen. Het uvex profisystem construction biedt met 12 productcategorieën optimale bescherming voor alle toepassingsgebieden.

Het uvex profisystem construction is ontwikkeld voor de volgende sectoren:

• Wegenbouw
  • Aanleg van rioleringen en pijpleidingen
  • Loodgieterij, airconditioning- en verwarmingsinstallatie
  • Metselen, steenhouwen en bestraten
  • Sloop- en demontagewerk
  • Bruggen- en tunnelbouw, viaductbouw
  • Elektrische installatie
  • Beton- en stukwerk
  • Bouwmachinebesturing
  • Vloerleggen en tegelzetten
  • Schilderen en behangen
  • Metaalbewerking

Extreem lawaai? Gevaarlijke vonkenregen? Schadelijke milieuverontreiniging? uvex heeft voor elke toepassing de juiste oplossing – en beschermt de medewerkers professioneel van top tot teen. Met producten die zich onderscheiden door innovatieve technologieën, uitstekende kwaliteit en modern design.

Productvoorbeelden:

Betrouwbare veiligheidshelmen als onmisbare begeleiders op elke bouwplaats: door middel van een ingebouwde clip kan een uvex pheos veiligheidsbril rechtstreeks worden bevestigd aan de uvex pheos IES helm. Hierdoor bevindt de bril zich altijd daar waar dit de bedoeling is – indien nodig ook opgeborgen in de helm.

Innovatieve veiligheidsbrillen voor alle werkzaamheden in de bouwindustrie: de uvex pheos cx2 beschermt betrouwbaar tegen bouwstof en is dankzij het ergonomische eyeshield zeer aangenaam te dragen, ook bij langdurig gebruik.

Flexibele veiligheidshandschoenen waarmee uw team grip op de zaak houdt: de uvex phynomic XG past als een 'tweede huid' en biedt dankzij de innovatieve coating extra grip bij de omgang met olieachtige werkstukken.

Betrouwbare gehoorbescherming tegen extreem bouwlawaai: uvex K4 kan dankzij de extra zachte kapkussens bijzonder comfortabel worden gedragen; het opvallende hi-viz-design zorgt bovendien voor een nog betere zichtbaarheid van de drager.

Robuuste veiligheidsschoenen als solide 'fundament' voor uw bouwteam: de uvex 2 met metaalvrije beschermneus van de nieuwste generatie biedt dankzij het lage gewicht en de hoge flexibiliteit maximaal draagcomfort.

Hiermee wordt uw team op geen enkele bouwplaats over het hoofd gezien: het zeer waterbestendige uvex protection active flash softshell-jack is voorzien van een via een accu gevoed glasvezelsysteem voor meer veiligheid bij slecht zicht.

Naast de producten biedt uvex in het kader van het profisystem construction ook een uitgebreid dienstverlenings- en serviceconcept aan. Naast toepassingsbeoordeling ter plaatse zijn er ook geautomatiseerde adviestools zoals het uvex Chemical Expert System voor veiligheidshandschoenen beschikbaar. uvex biedt bovendien individualisering van producten op het gebied van veiligheidsbrillen, hoofdbescherming en beschermende kleding. Voor opleidingen en bijscholing zijn er specifiek op de klant afgestemde inhouse-seminars en branchespecifieke bijeenkomsten op de uvex academy in Fürth.