uvex wint een 'Most Innovative Brand Award 2017'

Na het beraad van de jury 2016/2017 en de beoordeling van alle ingediende producten zijn ze bekend: de meest innovatieve merken van het jaar. De hoogste onderscheiding van de Plus X Award, de 'Most Innovative Brand Award', wordt dit jaar reeds voor de veertiende keer toegekend en kroont de mededingers naar de Plus X Award die in hun productgroep het grootste aantal kwaliteitskeurmerken hebben gekregen. uvex nam met succes deel met de uvex 2 veiligheidsschoenen en kreeg de onderscheiding in de categorie 'Werktuigen'. uvex bewijst hiermee op indrukwekkende wijze zijn innovatiekracht als aanbieder van beschermingsmiddelen voor werk, sport en vrije tijd.

De uvex 2 serie veiligheidsschoenen kreeg eerder al de Plus X Award voor 'Beste product 2017' evenals in totaal vijf van de zeven Plus X Award kwaliteitskeurmerken.

De juryleden, organisatoren, partners en ambassadeurs van 's werelds grootste innovatieprijs voor technologie, sport & lifestyle feliciteren de bekroonde merken met hun uitstekende prestaties.

"Mijn hartelijke felicitaties aan alle prijswinnaars van de Most Innovative Brand Awards 2017. Ook dit jaar waren onze juryleden verheugd over de presentatie van een groot aantal innovatieve producten, sterke merken en indrukwekkende studies. De winnaars nemen de gouden trofeeën met verdiende trots mee naar hun bedrijf. Ze zijn een stralend symbool voor de moed om innovatieve ideeën en visies werkelijkheid te laten worden. Veel van de innovatieve producten zullen niet alleen het leven van de consumenten verrijken, maar hebben ook het potentieel om hele markten te veranderen of zelfs nieuwe markten te creëren", aldus Donat Brandt, voorzitter van de Plus X Award.

De meest innovatieve merken van het jaar 2017

• ABUS (elektro- en mediatechniek)
  • adidas (footwear)
  • ARAG (verzekeringen)
  • Beurer (health & personal care)
  • Bien-Zenker (woningen)
  • BRUDER (spel en hobby)
  • CHIQ (grote elektrische apparaten)
  • Fitbit (sport- en fitnessapparatuur)
  • Grohe (sanitair)
  • Hensel (video- en fototechnologie)
  • Hyla (kleine elektrische apparaten)
  • J.W. Ostendorf (bouwmateriaal)
  • KEF (high end audio)
  • Lässig (gezin en kinderen)
  • Leicht (meubels)
  • Magnat (home entertainment)
  • markilux (tuinartikelen)
  • Matrix (sport- en fitnessapparatuur)
  • Medion (IT en digital products)
  • MYMIU (dierbenodigdheden)
  • Theben (energie en verlichting)
  • uvex (werktuigen)
  • Vestel (telecommunicatie)
  • Volkswagen (automotive)
  • Waterkotte (verwarming en klimaatregeling)
  • Wenko (accessoires)
  • X-Bionic (sportswear)

Over de Plus X Award
Met een internationale en onafhankelijke vakjury uit 25 branches, 23 competente strategische partners en meer dan 600 deelnemende internationale merken is de Plus X Award tegenwoordig 's werelds grootste innovatieprijs op het gebied van technologie, sport en lifestyle. Een bekroning waardig zijn nieuw ontwikkelde en innovatieve technologieën, buitengewone ontwerpen evenals intelligente en eenvoudige bedieningsconcepten. Ook criteria zoals goede ergonomische en ecologische producteigenschappen, een groot aantal functies evenals het gebruik van kwalitatief hoogwaardige materialen en de afwerking hiervan leiden tot een duurzaam product en worden eveneens meegenomen in de beoordeling bij het toekennen van de prijs. De innovatieprijs werd in het leven geroepen als een project ter bescherming en versterking van het merk en van de handel alsmede voor een betere oriëntatie van de consument, en bestaat in 2017 al veertien jaar.