uvex 1 sport heeft de iF DESIGN AWARD 2018 gewonnen

Nieuwe veiligheidsschoenen maken deel uit van het uvex i-gonomics productsysteem.

De veiligheidsschoenen uvex 1 sport, die voor het eerst werden gepresenteerd op de internationale vakbeurs voor werkbescherming & werkgeneeskunde (A+A 2017), zijn dit jaar bekroond met de iF DESIGN AWARD en behoren dus tot de winnaars van het wereldwijd gerenommeerde designlabel. uvex 1 sport werd onderscheiden in de discipline Product, in de categorie Industry/Skilled Trade. De iF DESIGN AWARD wordt eenmaal per jaar uitgereikt door iF International Forum Design GmbH in Hannover, het oudste onafhankelijke design-instituut ter wereld.

De uvex 1 sport veiligheidsschoenen overtuigden de 63-koppige, onafhankelijke, internationale vakjury met de innovatieve combinatie van sportief design, functionaliteit en meetbare bijdrage aan de verhoging van het draagcomfort. Het aantal deelnemers was groot: de juryleden hadden bij de toekenning van het begeerde kwaliteitskeurmerk de keuze uit 6400 inzendingen uit 54 landen.

uvex 1 sport veiligheidsschoenen. Helemaal in de mode. Pure sportiviteit.
Sportief design ontmoet doordachte functionaliteit. De uvex 1 sport veiligheidsschoenen zorgen voor enthousiasme met hun jonge, modieuze look én met eersteklas draagcomfort. Daarvoor zorgen het geringe gewicht, optimaal ademende hightech-materialen en de ergonomisch vormgegeven, flexibele zool van twee hardheden polyurethaan. Als deel van het uvex i-gonomics productsysteem dragen ze meetbaar bij aan het draagcomfort, zowel tijdens het werk als daarbuiten.

Uitgebreide uitrusting
De bijna naadloze, op een volledig nieuwe leest gebaseerde uvex 1 sport veiligheidsschoenen in beschermingsklasse S1 of S3 overtuigen bovendien door een uitgebreide uitrusting. De ESD-geschiktheid is ook een feit en de schoenen kunnen worden gedragen door mensen met chroomallergie, omdat ze gemaakt zijn van synthetisch materiaal. De zool van polyurethaan is slijtvast en heeft een zeer hoge slipweerstand (SRC-markering). De metaalvrije xenova® beschermneus en de niet-metalen ondoordringbare inlegzool (S3-versie) bieden bescherming op een hoog niveau. Bovendien zijn de veiligheidsschoenen uvex 1 sport vrij van substanties die de lakbevochtiging verstoren. De maten 35 t/m 40 worden met behulp van een damesleest gemaakt. Het verwisselbare comfortvoetbed biedt demping voor de voorvoet en de hiel. Desgewenst zijn orthopedisch aangepaste oplossingen volgens DGUV 112-191 resp. ÖNORM Z 1259 verkrijgbaar voor de uvex 1 sport veiligheidsschoenen.

uvex i-gonomics. Innovatieve voetbescherming. Meetbaar meer draagcomfort.
uvex i-gonomics staat voor maximale functionaliteit bij eersteklas draagcomfort: het innovatieve productsysteem is perfect aangepast aan de menselijke fysionomie en onderscheidt zich door uitstekende demping, een laag gewicht en optimale klimaatregeling. Lopen en staan met veiligheidsschoenen is merkbaar aangenamer – gedurende de hele werkdag. De uvex 1 sport veiligheidsschoenen hebben een uitstekende uvex i-gonomics Relief-index van 4,3. Het lage gewicht van 475 gram (S1 SRC, maat 42), de hoge flexibiliteit (geringe buigstijfheid) en het goede ademend vermogen maken dit mogelijk.

Over de iF DESIGN AWARD
De iF DESIGN AWARD is al sinds 65 jaar een wereldwijd erkend keurmerk op het gebied van vormgeving. Het merk iF is een internationaal symbool geworden voor het best mogelijke design. De iF DESIGN AWARD behoort tot de belangrijkste designprijzen ter wereld. Hiermee wordt vormgeving in alle disciplines bekroond: product-, verpakkings-, communicatie- en service-design/UX, architectuur en binnenarchitectuur evenals Professional Concept. Alle bekroonde inzendingen worden vermeld in de iF WORLD DESIGN GUIDE, gepubliceerd in de iF design-app en tentoongesteld op de iF design exhibition Hamburg.